søndag 3. oktober 2010

En støkk

I går befant jeg meg langt inne i de Värmlandske skoger, på et herlig torp i fantastiske naturomgivlser. Helt alene hadde jeg kjørt dit, all along gjennom the Finnskogen. En stor reis for en liten småskjelven kropp på sin første aleneutenlandskjøretur på noen år. Så, midt i høstmartnaden i Sunne, får jeg melding om at noen har fått opp at bloggen min er slettet! Full panikk! Mitt "livsverk" de siste årene, min "dokumentasjon" om transplantasjonsprosessen og om å leve med alvorlig sykdom. Sunnes bibliotek kom meg til unnsetning og lånte meg en internettmaskin. Den viste tull med pålogging til gmailkontoen min, noe som gjaldt både blogg og mail. Etter å ha ordnet opp i passord osv her hjemme nå i kveld, håper jeg INDERLIG at alt fungerer, at alt innholdet er på plass og at absolutt ingenting er slettet.

Men jeg fikk meg en støkk. Tenk om bloggen virklig var helt død.,, Tenk viss alt var tapt.., Hva må jeg nå gjøre for at så ikke skal skje? Microsoft sier det er et sikkerhetsproblem og at det kan ha foregått usikker kommunikasjon på domene mitt av utenforstående. Jeg vet ikke hvem disse utenforstående skulle være, men jeg har en følelse av at noen har kommet seg inn på maskinen min og lager krøll, I såfall: ber jeg disse "noen" om å forsvinne fra min mailkonto. Og fra min blogg. Her finnes ingen interessante ting å spekulere i.
Jeg håper inderlig at jeg ikke mister noe eller får flere problem her. Dataproblemene står nemlig i kø men min nye maskin. Om dette kommer det et innlegg ganske snart.

Jeg håper ingen ble urolige for at bloggen min angivelig var slettet eller død. For det er den ikke. Den lever!

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bruk gamlemåten også: Print ut alt for sikkhetsskyld! God søndag!
Storesøster

Merete U sa...

Hei!
Det finnes et sted du kan få printet bloggen din som en bok. I og med at bloggen er ditt livs historie er det verdt å ta skikkelig vare på!
Sjekk ut denne bloggeren, det var der jeg leste om det:
http://www.joridkvam.com/

Alt godt ønskes deg!
Hilsen Merete U

Åshild sa...

Storesøster; jeg har ikke printet ut noe og det blir veldig mye å printe ut på vanlig skriver her hjemme... Skal tro om det finnes utskriftsvennlig versjon som bare tar tekst og ikke bilder?

Jeg har begynt å klippe og lime kopiere til word-dokument, men det tar jo evigheter fordi jeg får bare en side om gangen.


Merete: det var et kjempefint tips. Tror jammen jeg skal prøve det. Tusen takk til deg som jeg antar jeg ikke kjenner..