onsdag 14. mai 2008

Jesper har blitt rikskjendis !

I dag ble kattehistorien min lest opp i radioen på NRKs "Postkort fra livet" !

Den var skikkelig kult lest opp.
Dette var artig!


Syns jeg, da. Jesper tar det hele med knusende ro uten å trekke på så mye som et eneste værhår.

Historien hører du her:
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/367428

.

Ikea - føljetong 5

Etter at AFK (firmaet som Ikea anbefaler) oppdaga at det på kjøkkenbestillingen fra Ikea ikke er samsvar mellom tegningene og ordrelista som Ikea-ansatt har satt opp, er det bare å sette nesa mot Ikea idag igjen, nå for 8.gang i anledning kjøkken. Den forhåndsbestillte ordren kommer fra Sverige i morgen, og da bør også resten av det som mangler være i hus. Det mangler 4 kolli hvorav 1 av dem er en tung benkeplate på 246 cm. Det er for sent å få gjort endringer i den ordren. Tiden begynner å renne ut før opppussingen starter på fredag.

Hva vil Ikea gjøre med dette? Etter å ha brukt etpar timer i telefonen for å komme igjennom til varhuset, oppnådde jeg kun å få en mailadresse som jeg kunne sende en klage til. Så har jeg skrevet og dokumentert og argunmetert i lang klagemail til ettellerannet hovedkontor. Uten å få ikke fått noe svar tilbake, foreløbig.

Mine utrolig eksepsjonelt greie hjelpsomme venner fra Ski stiller med stasjonsvogn. Jeg stiller meg i kø hos kjøkkenpersonalet i kjøkkenavdelingen. Altså for 8.gang. En kjøkkendame sier at de kan ikke gjøre noe med dette nå, at jeg må ta det med hovedkontoret. Hun henviser meg til informasjonen for å få ordreliste på de tingene som mangler. Og anbefaler meg å ta saken opp med kundeservise ved bytte/retur skranken. Etter litt kø til informasjonen får jeg ordrelista, etter å ha gjentatt hva saken gjelder og blitt henvist videre til kundeservice. Vi plukker varene vi skal ha, betaler og jeg stiller meg i kø hos kundeservice. 3. gangs forklaring av saken gir kanskje resultater? Kundeservice kan ikke gjøre noe for å få f.eks ordnet med hjemtransport av disse 4 kolliene som mangler. For det må gå gjennom hovedkontoret. Og der må det først lages saksnummer og registreres og det kan ta noen dager. Jeg har jo allerede sendt en mail, men jeg gir alle papirene til kundemannen og han faxer og ordner og skal visstnok sende alt videre til hovedkontoret om igjen. Som er de som skal vurdere hva de vil gjøre. For det har ikke han noe med. Akkurat som han i informasjonen ikke hadde noe med det. Eller dama i kjøkkenavdelingen.

Så blir det spennende da, hva Ikea hovedkontor vil gjøre. Gjøre med at tegninger lagret med passord og brukernavn har vært sporløst forsvunnet fra datasystemet deres 5 ganger. Med at jeg har brukt 1 time i kø hver av disse 5 gangene, og ca. 5 timer med å få tegnet om igjen.
Med at vi idag var 3 mennesker som jobbet på spreng i 2,5 time for å få gjort det vi skulle for å få bestillingen komplett så varene faktisk er i mitt hus før arbeidsfolkene kommer. Med at vennene mine har kjørt tur-retur Ski med stasjonsvogn og båret inn og ut for meg? Båret kolli på 246 cm pluss 4 andre kolli ? Med at jeg må få transportert tilbake feilbestilt benkeplate på 186 cm ?

Det blir spennende å se. Se om de har noe som heter beklagelse og kompensasjon i sitt system.

Akkurat nå sier jeg ikke lengre "Ikea, jeg kommer tilbake". Jeg sier at jeg håper det er leeeenge til jeg skal tilbake til Ikea.

Forøvrig gikk det som smurt å få kjøpt og frakta i hus varmtvannsbereder, oppvaskkum, blandebatteri, malingsutstyr, fliser, fliselim, fugemasse og silikon. Fra andre butikker på Alnabru som faktisk har service. At klokka ble 23.30 før vi var tilbake her, og minst 00.15 før vennene fra Ski var hjemme, ja det kommer vi nok over. Når vi engang kan skåle innvielse av flunkende nytt kjøkken...
.
.