torsdag 3. desember 2009

Regine Stokke til minne

I dag døde Regine Stokke. Bare 18 år gammel, rammet av blodkrefttypen MDS/AML. Hun var syk i 15 måneder. At hun nå er død er totalt trist, meningsløst og hjerteskjærende.

I over et halvt år har jeg fulgt bloggen hennes Regine Stokke - face your fear. Regine har skrevet åpent og meddelende om å rammes av alvorlig kreftsykdom. Hun har lagt ut flotte og sterke bilder. Regine var vakker, sterk og stolt. Hun har klart å formidle til sine unge lesere at livet ikke handler om utseende og materielle ting. Mange tusen mennesker har uttrykt at de har fått et nytt perspektiv på livet etter å ha lest Regine sin blogg. Selv har jeg ukentlig gitt henne kommentarer som alltid har sluttet med "hilsen fra Åshild som heier på deg, alltid". Nå stilner heiingen, nå er Regine sitt liv i mål. Regine har satt usedvanlige spor etter seg. Spor som ikke skal bli borte.

Jeg takker for Regines sitt sterke bidrag til vår samtid. Mine tanker går i kveld til hennes familie og venner.

Hvil i fred, Regine.

.

5 kommentarer:

Klara sa...

Nei. *griner*
Har fulgt Regine lenge, og hun har flere ganger gitt meg mer mot med hennes mot.
Mine tanker går også til Regines familie og venner.

Anonym sa...

Må si meg enig med deg.
Det er bare helt utrolig hvor mye Regine har lært oss gjennom bloggen sin.
Du har sendt henne mange fine kommentarer.
Sender varme tanker til Regines familie og nære venner i denne tunge tiden.
Jeg heier på deg , og ønsker deg god bedring.

Lise Mette sa...

Ja, Åshild, idag mistet verden et flott menneske. Hun har nok åpnet manges øyne og utrettet mye for mange med bloggen sin. En utrolig moden, reflektert og god jente. Jeg tenker mye på deg og den kampen du kjemper, det var gjennom Regines blogg jeg fant deg. Heier på deg og håper du skal få hjlp snart.
Lise Mette

Dörthe sa...

Å nei!! Jeg var veldig bekymret etter gårsdagens innlegg, har fulgt bloggen hennes i snart et år. Så vondt å tenke på at hun måtte bære alt dette i så ung alder, og de rundt henne. Beundringsverdig jente, har vært et godt forbilde for meg på mange måter og kommer ikke til å bli glemt.

randiq sa...

Hei, fant også din blogg pga. gjesteinnlegget til Regine....
Fin blogg, heier på deg.

randiq