lørdag 5. januar 2008

Underveis

Jeg er underveis på en vei jeg ikke vet hvor ender. Det er vi vel alle. Men noen ganger er usikkerhetsmomentene større enn andre ganger, noen ganger studeres veikart og skilt nøyere enn andre ganger i håp om å ikke trå feil. Fordi man ikke orker omkostningen med omveier og blindveier. Tenk om det fantes en GPS for livet? Som klart og tydelig definerte ankomstmål og veien dit...

Så lenge denne GPSen ikke finnes må hvert menneske gå sine egne famlende skritt. Noen ganger på ukjente stier, andre ganger på kronglete veier og innimellom på trefelts asfalterte motorveier.

Det er skrevet mangt å mye om å være underveis på "livets landevei". Jeg tror ikke jeg kan berike verden med noe vesentlig nytt. Men jeg kan legge igjen noen spor fra den veien som ble min og som vil bli min vei.

Så derfor: velkommen til Spor av Åshild

Ingen kommentarer: