lørdag 9. juni 2012

Snegle avsted

Nei, det er ikke noen feil med bloggen min. Eller dataen din. Det er jeg som har stoppet litt opp. Eller rettere sagt; som snegler meg avsted.



Jeg føler meg som snegelen for tiden. Noen ganger innetrukket i skallet; urørlig klamret fast til et grønt blad. Andre ganger sulten, bladspisende, med snuten stikkende såvidt utenfor skallet. Og så en gang i blant, som denne sneglen; målrettet strenende ut og fram, med følehornene vidåpne, søkene.

Mellom innesluttet skall og søkende strening er det prosess, prosess, prosess. Prosess som går i sneglefart. Hva klarer jeg, hva orker jeg, hva vil jeg, hva skal jeg, hvor går jeg. Selv om det har gått snart to og et halvt år siden transplantasjonen snart, er prosessene ikke avsluttet og tingene tar fortsatt tid.

Det er ikke så lett å skrive om tingene som tar tid, prosessene som skal landes. Derfor har det blitt litt stille fra meg i det siste.

Jeg håper mine lesere venter til sneglesesongen er over!
Det kan være når som helst...

.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjekt å høre fra deg igjen :)
Grunnen til at jeg lurte på om noe var stoppet opp, liksom, var ikke bare det at det ikke kom noe nytt fra deg. Hver gang jeg gikk inn på bloggen din, så sto det ei rute der med en melding til webmaster :)
Håper du snart får noen gode dager, der du kan nyte den gode sommerfølelsen !
Her på Nord-Jæren har vi i dag hatt sol og fint vær med bra temperaturer. Men, så er det den vinden da, vet du .... :)

Åshild sa...

Takk for info, nå tror jeg det skal være ordnet opp med ruta som kom opp. Vinden på Jæren er noe for seg, akkurat den savner jeg ikke med å bo i Oslo.

God ferie til deg anonyme!

Anonym sa...

Nå er ruta borte, ja ! :)