tirsdag 3. november 2009

Kakofoni av meninger

Debatten for og imot svineinfluensa-vaksinen går høyt. Angst for å ta den og angst for ikke å få den er skapt i mange mennesker i kjølevannet av media og helsemyndighetenes håndtering av saken. Jeg er glad for at jeg er "ferdig" vaksinert.

Bivirkninger går over. Konsekvenser av å få influensaen er antakelig verre. Slik er det iallefall for meg. Jo flere som er vaksinert, jo færre blir syke. Og færre i risikogruppen slipper å bli livtruende syke.

Det er min mening i dagens kakofoni.

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Har du merket noe til bivirkningene? Både jeg og Sønnen min tok vaksinen idag. Håper det var riktig valg, og at vi ikke sitter med en eller annen sykdom i kroppen om ti år pga vaksinen vi tok idag.
Det er rart det der med valg. Du vet jo sjelden hva som blir riktig. For du vet jo ikke hva som hadde skjedd hvis du valgte annerledes.
Ha en fin dag, Åshild.
Hilsen Lise Mette

Åshild sa...

Akkurat! Du vet ikke hva som hadde skjedd viss du valgte anderledes. Sånn er det ofte med valg.

Håper dere slipper bivirkninger.