tirsdag 17. november 2009

Drypp. Drypp.

Nå har det vært 5 mannfolk i leiligheten min på under ett døgn, hvorav 4 i barske arbeidsuniformer. Ikke hver dag det skjer. Lekkasjen er identifisert til å komme fra naboen over sin varmtvannsbereder. Hos meg må først mugget fjernes, så må det stå vifte på for å tørke i flere uker, og så skal vegger og tak males. Og følgelig må alt ut av mitt kombinerte gjeste/roterom. Selv kan jeg ikke gjøre noe, jeg er febersyk og tett, og jeg er blitt forsikret om at forsikringen skal ordne med alt. Så da er det bare å håpe på at alle folka er skikkelige og pålitelige og gjør det de skal.

Snekkeren skulle komme i kveld og fjerne mugget. Så ringte han og ba fint om å heller få komme i morgen. Og jeg sa selvsagt ja.

Håndverkere, here we go... (kan ikke helt klare å få Ikea-spøkelset ut av hodet).

Men: NÅ har jeg jo begynt å IKKE ta sorgene på forskudd, så det tenker jeg ikke mer på foreløbig. En dag om gangen og ett skritt om gangen er nok. Så ordner det seg nok. Jeg ender tross alt kanskje opp med et riktig pent og ryddig nytt gjesterom en vakker dag.

.

2 kommentarer:

Klara sa...

Jeg er bare glad for at det var gjesterommet, og ikke ett av de rommene du oppholder deg i hele tiden (regner ikke med at du "gjester" deg selv særlig mye..).
Håper det går fort i orden selv om tørkingen fort kan ta litt tid. Og at du snart kan invitere gode venner på besøk på nyoppusset rom. :-)

Åshild sa...

Takk. Først av alt skal jeg ha venner på besøk i uopppusset rom. Får bruke plast og tape viss det ikke ser bra ut der det nå er mugg. I verste fall får madrasser og sofa i stua tas i bruk. For gode venner vil jeg alltid ha på besøk, uansett. De er fleksible folk, heldigvis.

Og nei, jeg "gjester" ikke meg selv i det hele tatt :-)