torsdag 26. november 2009

Bivirkninger rir kroppen

Medisiner har virkninger, men desverre også bivirkninger. Noen ganger kan disse oppleves større enn effekten av medisinene. Kroppen vrir seg, stritter i mot "gifta" som pumpes inn, alt inni fryser og ulmer. Stoffskiftet blir i ulage, blodsukkeret blir i ulage, magen blir i ulage, tankene blir i ulage, følelsene blir i ulage, kreftene svikter, motet svekkes. Jeg blir sliten og veldig veldig trøtt. Natten gir ingen hvile, kroppen finner ingen ro, kamper kjempes i halvmare og jeg bades i svette. Alt er urolig i meg nå.

Disse gjentakende infeksjonsrundene og de kompliserte konsekvensene av behandling og ikke behandling av disse er en side av denne sykdommen som er like krevende som pust og hoste. Noen ganger vet jeg nesten ikke hvordan jeg skal holde ut.

.

5 kommentarer:

Kjersti sa...

Tøffe tak som ingen forstår uten å ha "vært der". GOD BEDRING!

Håper du er bedre snart så du kan nyte adventstiden.

kjersti

Anonym sa...

Tenker masse på deg, selv om du er ukjent for meg. Håper du klarer å få noen
gode stunder oppi alt du strever med. Du lærer meg å sette pris på hvor godt jeg har det, og at det er viktig å være et medmenneske på så mange måter. Alltid noen man kan glede, og å gi et smil på min vei ser jeg mer og mer er viktig i vår ofte kalde verden. En god adventstid håper jeg du kan få. Klem

Anonym sa...

Mente at jeg skulle ha med navnet mitt da, Tinemai. Er ikke så veldig god på dette skjønner du. Sorry, skulle ikke være anonym.

Åshild sa...

Takk Kjersti!

Så fin tilbakemelding å få fra deg "anonyme" Tinemai. Takk!

Anonym sa...

Uff, leit at du skal få så mye ekstra å slite med. Håper det snur og at dagene dine kan bli bedre.
Håper du får ei fin adventstid.
Takk for at du lærer oss å sette mer pris på de små tingene i hverdagen.
Hilsen
Wenche