onsdag 28. januar 2009

Vi liker ikke vinteren, pus og jeg. Når det blir kaldt blir vi stuegriser. Og stua er iallefall jeg grundig lei av. Det har blitt for mye stue de siste årene. Når alt blir gråhvitt ute tar fargesløsheten et godt grep om sjela mi. Stearinslys, tulipaner og andre forsøk på å sette farge på tilværelsen hjelper liksom ikke. Jeg lengter mot vår. Jeg kunne like vinteren litt når jeg hadde form nok til å stå på slalomski, være på en hytte i fjellet eller sitte i en solvegg med kakao. Nå er det bare kakao igjen. Kakao inne. Og det teller liksom ikke helt. Sentimentalt, men sånn er det. Jeg får bare innrømme det; jeg vil ha vår, snøfrie gater og lys. Masse lys.

Og en fin ting er det med et sånt ønske; det vil mest sannsynlig bli innfridd bare jeg venter lenge nok. Venter. Sukk.
.

6 kommentarer:

Klara sa...

Helt fullstendig enig. Godt det eneste sikre er at det på ett eller annet tidspunkt blir lysere, varmere, VÅR!!!

Lill-Hege sa...

Forstår så godt hva du mener, vinteren er lang, og sommeren for kort. Men det er alt blitt lysere ute, og vi har solen lengre. Januar er straks over, og våren et skritt nærmere.
Det blir så mye lettere når våren kommer, alt blir lettere. Sender sol og varme i tankene til deg Åshild :)

Åshild sa...

Takk for trøst!

Anonym sa...

Jesper er såååå nydelig!

Lengter etter våren jeg og. Da kan vi kanskje møtes over en kaffe i skyggen et sted :-) mens de andre brunsvir sine fjes i solen.



S

Åshild sa...

Akkurat det jeg og håper på S!

Anonym sa...

Âr også enig med dig. Längtar till våren NU....
Klem Bibbi