onsdag 16. april 2008

En forunderlig verden

Se nøye på disse blomstene. Er det noe spesielt med dem, spør du sikkert. Ja, det er det. Disse blomtene har på en måte kommet inn i min stue helt fra Libanon!

Jeg sitter i Oslo og blogger. Min kjære kjære venninne Turid sitter i fjelllandsbyen i Libanon og kobler seg på nettet i en av de timene det er strøm og nettkontakt der. Hun leser min blogg. Så bestiller hun, via internett og antakelig InterFlora, en bukett på Fyrstikktorget blomterbutikk. Jeg antar at hun betaler dem gjennom nettbanken sin. Blomsterbutikken leverer blomsten hjem til min dør. Jeg pakker dem opp i min stue. Kanskje noen timer etterpå bare. Er det ikke fantastisk? Vår teknologisk forunderlige verden gjør det altså mulig å bringe en konkret hilsen fra fjellene i Libanon til tjukkeste Oslo i Norge på en to tre! Så sitter jeg her med en nydelig blomst, fra hennes tanke, via internett, til min stue, helt konkret. Blomstene skal stå her og stråle oppmuntring, farge og varme. Stråle broen fra hjerte til hjerte, forbundet via nettets fantastiske teknologi. Og stråle glede over et godt vennskap som atter en gang bringer godhet og glede inn i livet mitt!
.

1 kommentar:

Klara sa...

Så fint at teknologien kan gi sånne gode gleder rent fysisk.. Du fortjente nok blomsterbukketten som kom hele veien fra Libanon...